di 10/12/2024 - 11:00 Speelhof
Met het ook op de continuïteit van de personeelsdiensten in 2025 worden een aantal voorlopige beslissingen genomen.
Op 24.09.2024 heeft het vast bureau de aanstelling van een contractueel personeelslid in de hoedanigheid van onderhoudsmedewerker met een deeltijdse prestatie van 28.5/38 uur vanaf 01.10.2024 voor onbepaalde duur goedgekeurd.
Wegens toename van de werkzaamheden in de dienst onderhoud door de ingebruikname van het nieuwe gedeelte in het woonzorgcentrum, is het wenselijk om een onderhoudsmedewerker vanaf 11.12.2024 een uitbreiding van haar arbeidsprestaties tot 30,4u/38u aan te bieden voor onbepaalde duur.
In vergadering van 03.12.2024 besliste het vast bureau om de functie van keukenhulp (IFIC cat 4) in contractueel dienstverband open te verklaren via aanwervingsprocedure. Voor deze betrekking wordt eveneens een wervingsreserve aangelegd voor een periode van één jaar.
Aangezien het moeilijk was om juryleden te contacteren en tijdig antwoord te krijgen, moet er voor de selectieproeven nog een examencommissie worden samengesteld.
De goedkeuringslijsten van de bestelbonnen > € 1 500,00 incl. BTW worden ter goedkeuring aan het Vast Bureau voorgelegd.
De aanrekeningen dienen voor goedkeuring te worden voorgelegd aan het Vast Bureau.
In zitting d.d. 02/04/2019 besliste het Vast Bureau het goedkeuren van bestelbonnen tot 1 500 euro incl. BTW, alsook het goedkeuren van bestelbonnen ongeacht het bedrag die kaderen in de overheidsopdrachten evenals in uiterst dringende omstandigheden, voor zover dit kadert binnen de voorziene kredieten, te delegeren aan de algemeen directeur.
Maandelijks zal bijgevolg aan het Vast Bureau een overzicht van deze goedgekeurde bestelbonnen ter kennisgeving worden voorgelegd.
In overeenstemming met artikel 83, 5° van het decreet lokaal bestuur, worden de notulen goedgekeurd op de eerstvolgende gewone vergadering van het Vast Bureau.
Op woensdag 4 december 2024 in de namiddag organiseert het OCMW in samenwerking met IN-Z een Sinterklaasactiviteit voor de gezinnen van het OCMW en de outreachende werking.
Door een communicatiefout binnen de diensten van het woonzorgcentrum kunnen 8 prestaties van de kinesist niet vergoed worden door het ziekenfonds. Er wordt nu gevraagd om deze door het woonzorgcentrum aan de kinesist te betalen.
Sinds begin oktober is de nieuwe cafetaria van woonzorgcentrum Bloesemhof in gebruik. Er werden al heel wat vragen gesteld over de organisatie van feestjes in de cafetaria.
Samen met de medewerkers van de cafetaria werd een afsprakennota uitgewerkt.
De gemeente- en ocmwraad keurde op 28 april 2020 het nieuw reglement klachtenbehandeling goed. Dit regelement trad in werking op 1 mei 2020. Volgens artikel 7 van dit reglement dient de gemeente- en ocmw-raad jaarlijks een rapport te ontvangen met het overzicht van de klachten.