- Artikel 126 1e tot 3e lid van de Nieuwe Gemeentewet van 24 juni 1988,
- Artikel 126 4e lid van de Nieuwe Gemeentewet van 24 juni 1988,
- Artikel 9 van het Burgerlijke Wetboek,
- Artikel 6 § 1 1e lid en § 2 1e lid van de Wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters, de identiteitskaarten, de vreemdelingenkaarten en de verblijfsdocumenten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen,
- Artikel 3 § 3 3e lid van het Koninklijk Besluit van 25 maart 2003 betreffende de identiteitskaarten,
- Artikel 12 en 16quinquies § 1 3e lid van het KB van 10 december 1996 betreffende de identiteitsdocumenten voor kinderen onder de twaalf jaar,
- Artikel 81/1 van de Vreemdelingenwet van 15 december 1980,
- Koninklijk Besluit van 8 oktober 1981 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen,
- Artikel 7 van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs,
- Artikel 56, §2, 3° en 7° het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011,
- Artikel 147bis, 3° en 7° van het Kieswetboek van 12 april 1894,
- Artikel 12 van het decreet van 16 januari 2004 op de begraafplaatsen en de lijkbezorging,
- Artikelen 19 § 1 1e lid, 20 § 2 21 § 2 2e lid van het decreet van 16 januari 2004 op de begraafplaatsen en de lijkbezorging,
- Artikelen 589 en volgende van het Wetboek van Strafvordering van 16 december 1808,
- Artikel 1 van het Koninklijk Besluit van 21 november 2016 betreffende de modaliteiten van aflevering van de uittreksels uit het strafregister aan particulieren,
De burgemeester/ambtenaar van de burgerlijke stand Jo Feytons beslist om aan:
Lien Van Marcke , administratief medewerker dienst bevolking/burgerzaken, recent in dienst, de machtiging te verlenen om vanaf 01/05/2024:
- het afgeven van uittreksels uit of afschriften van andere akten dan die van de burgerlijke stand,- het afgeven van uittreksels uit de bevolkingsregisters en van getuigschriften die geheel of ten dele aan de hand van die registers zijn opgemaakt,
- het legaliseren van handtekeningen,
- het voor eensluidend verklaren van afschriften van stukken; en in zoverre de stukken bestemd om in België of in het buitenland te dienen niet moeten gelegaliseerd worden door de FOD Buitenlandse Zaken,
- het ontvangen van betekeningen, kennisgevingen en terhandstellingen van beslissingen inzake de staat van personen,
- alle taken inzake het opmaken van akten van burgerlijke stand, met inbegrip van het afleveren van afschriften en uittreksels met uitzondering van de opmaak van de akte van huwelijk,
- het aanvragen en afleveren van identiteitskaarten en vreemdelingenkaarten,
- het aanvragen en afleveren van identiteitsbewijzen voor niet-Belgische kinderen en kids-ID's voor Belgische kinderen onder de twaalf jaar,
- het afleveren van bijlagen betreffende de vreemdelingenwetgeving,
- het afleveren van rijbewijzen,
- het afleveren van attesten betreffende de gemeente-en provincieraadsverkiezingen,
- het afleveren van attesten betreffende Europese, federale en Vlaamse verkiezingen,
- het bijwonen van kistingen,
- het afleveren van toelatingen tot crematie en aanstellen van een beëdigd geneesheer om de doodsoorzaken na te gaan,
- het afleveren van uittreksels uit het strafregister.
De beambten van het gemeentebestuur moeten op voornoemd document boven de handtekening melding maken van deze machtiging op basis van welk artikel ze de machtiging hebben verkregen.